saper aku

My photo
Selalu bayangkan diri anda di dalam kasut seseorang,jika anda rasa ianya menyakitkan anda, fikirlah ia mungkin menyakitkan orang lain juga.Kabahagiaan seseorang manusia tidak semestinya dalam memiliki semuanya yang terbaik. mereka hanya membuat yang terbaik dalam hampir apa saja yang datang di dalam perjalanan hidup mereka. Kebahagaiaan terletak kepada mereka yang menangis ,mereka yang terluka , mereka yang telah mencari dan mereka yang telah mencuba. Hanya mereka yang boleh menghargai kepentingan manusia yang telah menyentuh hidup mereka.

Friday, December 16, 2011

kehidupan yang hakiki

Disember datang lagi, bulan yang penuh cabaran buat hamda yang hina, hari demi hari aku sentiasa lakukan yang terbaik buat aku dan family aku, biar pon org kata aku ni pelbagai,.. aku terima semuanya dengan hati yang terbuka.Hanya aku sahaja tahu apa n kenapa aku lakukan itu.

Jangan nk cari salah orang tapi diri sendiri pon sama juga, bukan orang nk cari salah kamu tp kamu dalam bidang berunit perlu ada displin, nk bergurau, nk caki maki orang berpadalah, orang tgk xsedaplah, bila orang tegur bukan bermakna org xsuka @ org marah tp org tgur untuk kebaikan..

Sampai menyampai perkara biasa, kalo xsuka knp ko sendiri lakukan?nak ckp nk sound org tp ko sendiri buat?... aku pon xth apa yg ko xpuas hati sampai orang yg rapat dgn die pon ko nk sound,. ko th ke btl ke berita yg ko terima pasal sampai menyampai tu?. salah org nmpk salah sendiri tutuplah dgn berita sampai menyampai tu kan,.

itulah manusia kalo da bagi rasa jadi ketua tp nk disanjung macam ko lebih berkuasa,. patut pon TUN MAHATHIR kata MELAYU MUDAH LUPA,. mmg benar pon kata2 tu,... payah lah jgn la nk lebih2 bila org da bg kepercayaan, mulut tu coverlah sikit, orang pon ada hati dan perasaan...
ko nk sound org, ko nk ckp org mcm tu org xde kesah, tp bila org sound ckp pasal ko nk melenting.. pelik an kalo difikirkan... cara lah salah orang sebesar mana pon, kalo Allah maha adil die akan tunjuk an semua nya,.. :) semoga kau bahagia,puas, gembira dgn apa ko usahakan untuk memburuk an keadaan... thank

No comments:

Post a Comment