saper aku

My photo
Selalu bayangkan diri anda di dalam kasut seseorang,jika anda rasa ianya menyakitkan anda, fikirlah ia mungkin menyakitkan orang lain juga.Kabahagiaan seseorang manusia tidak semestinya dalam memiliki semuanya yang terbaik. mereka hanya membuat yang terbaik dalam hampir apa saja yang datang di dalam perjalanan hidup mereka. Kebahagaiaan terletak kepada mereka yang menangis ,mereka yang terluka , mereka yang telah mencari dan mereka yang telah mencuba. Hanya mereka yang boleh menghargai kepentingan manusia yang telah menyentuh hidup mereka.

Tuesday, June 12, 2012

Hari Yang Ke-50

cerita ni bt kan aku berfikir panjang... aku dapat panggilan telefon dari abg sulong aku,..aku rasa gembira kerana mungkin die nak bertanya khabar aku,.. tetapi...... aku silap, panggilan yang aku terima bukan khabar gembira tetapi khabar yang buat aku tidak abis fikir, kenapa kenapa dan kenapa? aku hanya menjadi pendengar pada malam tu, bertubi-tubi persoalan yang abg long aku sendiri yang menjawab, aku hanya menjawap "ok" tetapi perkataan itu pon dia cop aku sebagai kurang ajar, aku hanya diam menahan diri dari segala tumahan yang dilemparkan,.kerana mulut aku,ipar2 aku bergadoh aku tidak memikirkan perasaan org hanya kerana aku minta RM 50 untuk buat makan BBQ pada malam kenduri yang bakal menjelang,cadangan yang aku bt tidak berbincang dgn abg2 yang lain,tiada persetujuan,kenapa benda mudah nak diremehkan?? aku sendiri tidak faham keadaan aku sekarang, kesian pon ada pada diri sendiri,.tuduh aku simpan cite blue dalam laptop dan hp?? kenapa aku nak simpan video tu semua, die kata die tgk dalam laptop aku,... aku rasa laptop aku xpernah abg2 aku tgk, hal FACEBOOK pon jadi isu, aku update status konon aku nk perhatian org, konon aku ada FB aku ramai kawan aku da populer, aku xfaham cara pemikiran die, aku keliru dengan sikap die,aku ada brodband aku punya hp guna bil pon jadi isu kenapa aku pakai tu semua,.aku ni menyusahkan orang ke? siapa yang bayar bil-bil aku semua ni sebenarnya? gaji aku kenapa aku xbeli lauk untuk hantar kt rumah? kenapa perlu aku yang bg lauk kt rumah die? mana tanggungjawap die pada aku?? konon nk ikut faraid?? tp die th ke semua bab agama? tahu ke makna faraid? kata aku ni hidup hanya menyusahkan orang, bodoh, diam tapi kurang ajar,. boleh tya aku solat ke x? aku alhamdulilahh solat dan lepas solat subuh dan magrib aku baca yasin supaya aku dekatkan diri aku pada yang maha kuasa, tapi die kata aku penipu,.. Ya Allah kenapa begini dugaan aku? aku xsangka rupanya abg yang aku boleh buat bergurau, kak ipa yang aku boleh shared masalah rupanya die la yang cerita segalanya,.. dan aku xsangka semua ni aku yang terima, paling aku terkejut die nk kad dan buku bank baki dari duit arwah bonda aku, dan setiap bulan adik beradik bankin untuk masuk tabung kami adik beradik,. Aku bermohon supaya bukakan pintu hati hambamu yang tersepit dari segalanya,... to be continued

No comments:

Post a Comment