saper aku

My photo
Selalu bayangkan diri anda di dalam kasut seseorang,jika anda rasa ianya menyakitkan anda, fikirlah ia mungkin menyakitkan orang lain juga.Kabahagiaan seseorang manusia tidak semestinya dalam memiliki semuanya yang terbaik. mereka hanya membuat yang terbaik dalam hampir apa saja yang datang di dalam perjalanan hidup mereka. Kebahagaiaan terletak kepada mereka yang menangis ,mereka yang terluka , mereka yang telah mencari dan mereka yang telah mencuba. Hanya mereka yang boleh menghargai kepentingan manusia yang telah menyentuh hidup mereka.

Thursday, June 14, 2012

tiada kata dapat ku ungkap

Alhamdulilah tomahan demi tomahan yang aku dapat, akhirnya baru aku tahu masih ada lagi abang2 dan akak aku yang bersama aku,. walaupon cacian membuat hati aku sedih, biar pon apa sahaja orang kata aku, aku hanya diam, diam bukan bermakna aku salah diam bukan bermakna aku benar, tapi setiap apa yang org kata pada aku, itu lah diri orang itu dia xnk mengaku pada diri die, kata la sepuas mana pon die nk ckp die da penat die diam la.... xperlu la nk cari kesalahan orang, lagi banyak kita bercakap lagi banyak kita tahu perangai orang tu fikir fikirkan lah... Malam semalam aku call semua abg2 aku untuk persetujuan malam kenduri nak buat BBQ,, alhamdulilah semua bagi lampu hijau dan ada yang nk bagi lebih, xde masalah pon... tapi kenapa die nk caci maki aku??aku xtahu sekarang siapa yang bodoh,.. akak dan abg aku semua xbagi kad dan buku orang lain pegang melainkan aku sendiri... moral of the story xperlu nk aib kan org lain, lambat laun ko sendiri akan terima keaiban lebih dari apa yang ko aib kan org, xperlu nk cerita bab faraid kalo ko sendiri xth, xperlu nk cakap aku xda hak kat rumah ni, kalo ko sendiri xpernah nk membantu keluarga sendiri, bila adik beradik dalam kesusahan ko ada nk tolong?? ko lagi nk caci maki org fikir ko sorang yang betul...aku da muak dengan sikap ko,.. rasa ko abg sulong ko da besar darjat? ko salah... aku nk tengok ko imam kan adik2 ko, baru aku percaya ko abg yang bagus....kalo ko nak soh aku dan orang dalam rumah ini keluar aku nk tengok xpayah cakap jek... sekian... insan yang tabah <3

No comments:

Post a Comment