saper aku

My photo
Selalu bayangkan diri anda di dalam kasut seseorang,jika anda rasa ianya menyakitkan anda, fikirlah ia mungkin menyakitkan orang lain juga.Kabahagiaan seseorang manusia tidak semestinya dalam memiliki semuanya yang terbaik. mereka hanya membuat yang terbaik dalam hampir apa saja yang datang di dalam perjalanan hidup mereka. Kebahagaiaan terletak kepada mereka yang menangis ,mereka yang terluka , mereka yang telah mencari dan mereka yang telah mencuba. Hanya mereka yang boleh menghargai kepentingan manusia yang telah menyentuh hidup mereka.

Wednesday, July 27, 2011

~lelaki~

hari sabtu lepas 23/7/2011
aku dengan member aku (jun) pergi temuduga polis bantuan felda,.. huhhhhh semangat ni nk cuba harapan ada tp xder la sampai letak harapan tinggi pada temuguda ni,..dalam jam 05.00 am, aku da bagun untuk mandi dan bersiap untuk pergi tempat temuduga nih,jam 06.00am lepas solat subuh member aku datang rumah untuk ke distinasi yang nak dituju... huhuhuhu xletak harapan tp....... jantung kencang berdegup,,huhhhhhhh sampai tempat temuduga dalam jam 07.45 am,,. kita orang sarapan dulo sebelum nak masuk temuduga jam 08.00am.. haaaaaaaaaaa tunggu punya tunggu sekali jam 10.00am la sesi temuduga bermula ada perluang ni lelapkan mata... kihkihkih member aku pon mulakan sesi lelapkan mata,kesian die balik kerja tengah malam sebab member aku ni sukarelawan polis (SP),so mlm td die ada operasi best best..... ^_^dekat jam 09.30am kita org dipanggil untuk taklimat sikit dan sesi pendaftaran... huhhhhhhh lepas semua,, dalam jam 10.30am baru la pegawai (encik) yang ditugaskan untuk menilai kami semua sampai,huhhhhhhh lagi kencang jantung aku, time ni pulak perut rasa macam nk yak lah,cing lah.. adoi adoiiii tiba aktiviti yang dituggu iaitu
1) ukur ketinggian, 2) berat 3) lari 2.4 x 5 dalam masa bawah 15 min 4 ) push-up 5) pumpin 6) lompat jauh 7) lari 2miter bawah 10 min 8) check body + suara 9) ujian lisan.. cabaran ni semua Alhamdulilah aku dapat buat,hanya pihak yang menilai dapat menilai tahap kecergasan aku,..ini bab aku temuduga ada pulak sesi usha-usha berlaku, adoii ai aku ni mmg bukan jenis suka + pandai nk layan sagt,tp dek kerana dak laki ni pandai berbual, n banyak sangat pertanyaan aku jawap jek la, nk cerita bab dak ni pon aku mls tp xpe la,, aku cite jgk lah,, lepas sesi da abis kita org direhatkan selama 1 jam,untuk makan tengah hari,,dek kerana masa nk pergi ke padang kita org tumpang 2 org lelaki ni, mkn pon sekali la dgn die org nih... pas makan kita orang xbnyk ckp lah,penat cuma budak sorang ni jek asik dok bertanya aiiiya aku ni letih dok berlari die xpe la xlari sebab kena reject xcukup ketinggian,lepas siap makn kita org pergi tempat temuduga tu semula, jam da dekat 01.30 pm dalam masa ni sempat lak die nk usha aku, ermmmmm hilang idea aku nk jawap ujian lisan hahahhaha ada lak mcm tu jahat2, aku kata setakat kawan beribu pon xpe,die suka suki soud aku,eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee aku xsuka!! sampai ke hari ini la kita orang sms, call,, mlm td syok2 tgk bola kelantan vs MP Muar die leh sms ajak couple, budak laki ni xmatang serius pon aku ckp,.. nk bersayg2,nk manja2 dgn aku argh aku rasa die silap orang la.....


p/s : kerana laki ni hari2 aku blurr + makin bosan shit yawwww!!!
: semoga penilaian ke-2 aku dapat dan boleh la aku bertugas ^_^ aku minat pakai baju uniform semoga doa aku dimakburkan insyaAllah amin~~~

No comments:

Post a Comment