saper aku

My photo
Selalu bayangkan diri anda di dalam kasut seseorang,jika anda rasa ianya menyakitkan anda, fikirlah ia mungkin menyakitkan orang lain juga.Kabahagiaan seseorang manusia tidak semestinya dalam memiliki semuanya yang terbaik. mereka hanya membuat yang terbaik dalam hampir apa saja yang datang di dalam perjalanan hidup mereka. Kebahagaiaan terletak kepada mereka yang menangis ,mereka yang terluka , mereka yang telah mencari dan mereka yang telah mencuba. Hanya mereka yang boleh menghargai kepentingan manusia yang telah menyentuh hidup mereka.

Wednesday, June 22, 2011

why i still loving u!


kenapa kita masih sayangkan dia, walaupon die
telah tinggalkan kita?
kenapa kita masih sayangkan die, walaupon die dah buangkan kita dalam hidupnya?
kenapa kita masih lagi sayangkan die, walaupon die telah hancurkan hati kita?
kenapakah kita masih sayangkan die,walaupon die permainkan cinta kita?
kenapa kita masih lagi sayangkan die walupon die...... ermmm

nape ko still syg die, walaupon die dah pijak cinta ko?
nape ko still syg die, walaupon die runtuhkan mahligai ko?
nape ko still syg die, walaupon die pergi tanpa belas?
nape ko still syg die, walaupon ko menangis die pandang ko penuh benci?
nape ko still syg die, walaupon die x pernah fikir ssh ko?
NAPER? NAPER? naper ko still sayg die??!!!

sebab~~
bila die tinggal aku.. aku sedar kelemahan diri aku
punca dia pergi....
bila die buang aku.. aku makin dekat dengan Allah
dan aku tahu ujian utk aku baiki diri, bukan merosakkan diri aku dgn kebencian
bila dia hancurkan hari aku.. aku teringat betapa banyak hati dia aku hancurkan...

tanpa aku sedari~~
bila die pijak cinta aku.. aku tahu cinta itu da lamae x berkembang da bila x dibaja,.
bila di pijak baru aku tercungap untuk bernafas,
dan cuba bangun untuk kembang semula...


bila die runtuhkan mahligai aku.. saat itu iahanya mahligai kaca yg pudar sinarnya
hanya tiang cinta yang buat ia terus berdiri...

bila die pergi tanpa belas.~~
aku kenal die. aku th die berperang dengan diri die sendiri
mencari kekuatan untuk berlalu

bila die pandang aku penuh dengan benci..
itu kerana die terlalu sayangkan aku,
walaupon die cuba menafikanya..

bila dia tidak pernah fikir susah aku~~
sebenarnya die tidak pernah berhenti memikirkan aku walupon sesaat...

dan kerana itulah...
aku still sayang pada die..
dan mengharap peluang dari Allah untuk perbaiki segalanya..
dan aku berjanji,
walau sesaat aku tidak akan sia-siakan na... InsyaAllah

Stended procedure la...
bila kena tinggal..
Dia curang?
ada orang lain...
tetap sedeh sesangat...
menangis berkilo air mata mengalir..
semangat hilang..
jiwa mati..
mood kucar kacir..
hati x menentu...
fikiran celaru..
ni la antara simptom nye kan kan kan

then,
terbitlah rasa mencik gila..
marah!
geram!!
dendam!!!
mcm rasa ada kan...

tetapi~~
kalo dok sorang....
bila semua da lena tido...
mulalah jiwa kerinduan...
sob.. sob.. sob...
meleleh air mata?
kenapa u wat mcm ni pada i?
dan kenapa i still rindu u??

erm~~~
tapi,,,,
ada x kita fikir...
nape die pergi?
semua ni salah die?
sume die yg salah?? kan!
da dpt yg mantop! tip top... so pergi pada org lain..
kalo kita renungkan.. renung sedalamnya..
muhasabah diri..
jgn terkejut,
kalo kita ditemukan dengan orang yg salah
kelemahan kita...
then~
arghhh jgn salah kan diri sendiri ok?
tp perbetulkan kesilapan..
be a better person ^_^
thanks to God..
atas ujian ini...
INGAT!
setiap yang berlaku ada ikhmatnya...


The hardest part ^_^
buang rasa benci,marah,sakit hati,dendam kesumat, dan segalanya.
buang perasan bila, bila ingat die hati mula membara dgn amarah
kerna ingat
In order to be a better person
in oder to liver ur life happily
kita kena penuhkan diri dengan rasa CINTA, KASIH & SAYANG
pd semua
pd sekeliling
Learn To pemaaf
seperti mane kita ingin di maafkan..
Learn to smile
Learn to dance in the rain
then
kita akan nampak what a wonderful world we have!!
been there. done that.belip me Okey ^_^



No comments:

Post a Comment